Skip to main content
Seo-optimizacija-za-hotele

Seo savjeti za optimizaciju web stranice za povećanje rezervacija. + Google hotel ads.

Hotelska niša je postala jedna od najkonkurentnijih na internetu. Sastoji se od pojedinačnih hotela, hotelskih lanaca i privatnih Web stranica za najam smještaja, i svi se oni moraju natjecati s OTA divovima poput Bookinga i Expedie koji imaju skoro pa neograničen budžet na raspolaganju za oglašavanje. Onda tu još imamo relativno nove agregator stranice za usporedbu cijena (TrivagoWiki), i najnoviji igrač koji je namirisao veliku zaradu – Google hotels. U takvome okruženju čini se kao nemoguća misija ostvariti direktne rezervacije na vlastitom webu gdje ne plaćate provizije za rezervaciju trećim stranama. Imamo dobre vijesti za vas, jer nije baš sve tako sivo!

Google Hotel Ads (Oglasi)

Prošle godine Google uvodi niz promjena u načinu na koji se hoteli prikazuju na njihovoj tražilici.

  • Google dodaje hotelske rezervacije u rezultate pretraživanja
  • Google Local Search rangira hotele na temelju lokacije
  • Google nudi redizajnirani program pretraživanja hotela za računala i mobitele

Tu su i nove opcije pretraživanja, te specijalno grupirani blokovi rezultata, kao što su Google Hotels.

Mnogi su hoteli prihvatili oglašavanje na stranicama za usporedbu kao nužno zlo zbog količine prometa i rezervacija koje im one ostvaruju, iako to predstavlja i znatan trošak.

Primjerice prosječna kuća u hrvatskoj s 4 apartmana ovakvim stranicama godišnje plati i do 10.000€ naknade za uslugu rezervacije, što poprilično sužava mogućnost manevra i prilagodbe cijena na konkurentnom tržištu.

Također je važno reći da postoje razlike između privatnih i poslovnih putnika, kao i da svaka putanja od istraživanja do rezervacije nije linearna, no tražilice (kao što je Google) i dalje igraju veliku ulogu u ovom procesu.

Google tražilica je najpopularniji servis za pretragu hotelskog smještaja na svijetu. Croatiabooking web stranice i google hotel ads za povećanje rezervacija.
Google tražilica je najpopularniji alat na svijetu koji se koristi za planiranje putovanja i za pretragu smještaja

Stoga je privlačenje korisnika i ostvarenje rezervacija gotovo neprocjenjivo u hiperkonkurentnom tržištu.

Međutim, to nije unaprijed izgubljena bitka. Postoje mnoge lokalne SEO taktike i strategije koje hoteli mogu koristiti kako bi:

  • Poboljšali istaknutost u rezultatima pretraživanja u različitim fazama korisničkog ciklusa
  • Povećali promet.
  • Pretvorili promet u rezervacije. ROI

Najprije pogledajmo kako možete poboljšati svoje rangiranje i promet kad su u pitanju najvažnije fraze u pretraživanju.

Počnite s istraživanjem ključnih riječi

Položaj Web stranice vašeg hotela u prikazivanju rezultata može postepeno porasti na temelju lokacije i stvaranjem sadržaja, ali ako znate točno koje riječi vaša ciljana publika pretražuje možete je u smislu generiranja prometa i direktnih rezervacija podići na viši stupanj.

Izradite bolji lokalni sadržaj

Nakon što obavite istraživanje ključnih riječi važno je izraditi lokalni sadržaj, ne isključivo vezan za apartmane i hotelske usluge već i popratni sadržaj, jer povezujući je s geografskim područjem povećavamo relevantnost Web stranice hotela.

Koliko često treba uređivati sadržaj

Na ovo pitanje ne postoji točan odgovor, no nije ni bitno sve dok je strategija i plan provedbe dosljedan. Neki će reći na mjesečnoj ili tjednoj bazi, neki će ga dodavati i češće. Koju god opciju odabrali ključno je biti uporan i dosljedan.

Optimizirajte naslovne tagove i meta opise

Osim ako vaš hotel nije opće poznati brend koji ulaže u omni-channel marketinške kampanje teško da će ga mnogi izravno upisivati u tražilicu.

Iz iskustva i testiranja proizlazi da oznake naslova i dalje predvode u određivanju koliko visoko Google rangira vaš sadržaj. Zbog toga je potrebno postaviti pitanje, je li moj brand poznat?

Oznake naslova ograničene su širinom piksela (ili jednostavnije, brojem znakova) te se mjesto koje bi zauzelo ime vašeg branda/hotela može bolje iskoristiti za ciljane ključne riječi – a zatim na kraju dodati ime ako ostane mjesta.

Meta opis se, s druge strane, ponaša drugačije nego oznake naslova. Ne utječe izravno na rangiranje, ali meta opisi mogu utjecati na klikove.

Iskoristite Google My Business

Kad ste istraživali ključne riječi primjetili ste da korisnici pretražujući ponudu smještaja često koriste neku vrstu fraze i modifikatora, plus vašu lokaciju (npr: jeftini hoteli u Splitu).

Time korisnik jasno signalizira Google-u da ga zanimaju rezultati vezani za određenu zemljopisnu lokaciju, pa će Google vrlo vjerojatno uvrstiti opciju Map Pack results u popis rezultata.

Iskoristite li maksimalno Google My Business uslugu povećavate šanse za pojavljivanje u mapama, kao i među plavim linkovima na stranici s rezultatima.

Putem usluge Google My Business možete:

  • Navesti ime, adresu i telefonski broj vašeg hotela (aka  NAP).
  • Osobno osigurati točnu oznaku vašeg smještaja na Google mapama kako bi ga turisti mogli pronaći.
  • Prikazati jedinstvene fotografije hotela, soba i sadržaja.
  • prikazati recenzije vaših gostiju te odgovarati na njih (kako pozitivne tako i negativne).
  • Navesti sve dodatne pojedinosti koje bi olakšale potragu onima kojima su potrebne, kao što su Wi-Fi, pristup za osobe s invaliditetom itd.

Ako vodite više hotela na različitim lokacijama uvrstite svakog zasebno na Google My Business ali ih održavajte preko istog računa.

Optimizirajte korisničko iskustvo i pojednostavite proces rezervacije

Sad kad ste povećali kvalitetu i kvantitetu prometa na web stranicu, vrijeme je da optimizirate proces pretrage i rezervacije.

Slijedi nekoliko načina kako unaprijediti proces upita/rezerviranja kako bi maksimalno iskoristili potencijal vaše Web stranice.

Istaknite CTA (poziv na akciju)

Ovo ne bi trebalo biti potrebno naglašavati, ali još uvijek je previše Web stranica s nezgodno smještenim najbitnijim informacijama, kontaktima skrivenima na dnu ili nedovoljno istaknutim CTA obavijestima.

20 načina za pisanje ubojitog poziva na akciju .

Pojednostavite obrasce za kontakt i plaćanja

Web stranice bi trebale tražiti samo najnužnije informacije preko internetskih obrazaca.

Jednostavni obrasci na mobilnim uređajima povećavaju broj novih korisnika i do 65%, prema istraživanju agencije Koddi.

Ista je studija pokazala da je optimalan broj klikova zadovoljnog korisnika 4.6 pa ćete, pojednostavnite li proces bukiranja, također poboljšati uspješnost konačnih rezervacija, i do 14%.

Stoga je važno pratiti funkcionalnost vaših obrazaca, a to možete činiti besplatno putem Yandex Metrica.

Lokalni SEO za hotele: Ključevi za rangiranje, promet & # 038;  rezervacije
Yandex Metrica primjer oglasa sa statističkim podacima

Yandex Metrica je izvrstan alat, uz uobičajenu instalaciju usluge Google Analytics, i usklađen je s pravilnikom GDPR. Nudi funkcije kao što su analiza obrazaca, heatmaps i snimanje korisničkih sesija.

Naoružani ovim podacima možete otkriti problematična mjesta i spriječiti korisnike da odustanu prije nego ispune obrasce do kraja.

Provjerite brzinu učitavanja stranice

Vaše se stranice moraju učitati brzo. Nebrojene studije mahom povezuju stopu odustajanja od usluge sa brzinom učitavanja.

Na mobilnim uređajima ta je stopa čak 53% ako korisnik čeka više od 3 sekunde.

Česti krivci za to su slike u krivom formatu ili nekomprimirane velike datoteke.

Iskoristite mogućnosti novih tehnologija

Udaljimo li se od tradicionalnih načina pretraživanja u korist glasovnog pretraživanja i umjetne inteligencije, nudimo nove mogućnosti za stjecanje kupaca, kao i nove mogućnosti samim kupcima.

Dobar primjer za to je hotel Clarion u Stockholmu. Clarion je jedan od prvih hotela koji je kroz Amazon Echo uređaj ponudio uslugu interaktivnog “batlera” sa glasovnim sučeljem kao pomoćnika u sobi, vođenog umjetnom inteligencijom.

Pomoćnik vam može pozvati taksi, naručiti večeru u sobu, potražiti informacije na internetu, broj drugog hotela, te na bilo koji način zamijeniti recepcionara.

Savladajte nove mogućnosti koje vam stalno pruža Google i privucite direktno nove kupce pružajući im nešto drugačije od uobičajenog.

Glasovno pretraživanje i umjetna inteligencija nude brojne prednosti, kao i integrirane aplikacije poput Hilton Honors App. Krivo se misli da su nam ovakve tehnologije još uvijek nedostupne, jer su u sektoru putovanja itekako prisutne i stalno se razvijaju. Primjer za to je hotel Henn na u Tokiju, koji je jedan od prvih kojim gotovo sasvim upravljaju roboti i ljudski faktor sveden je na minimum. Neki od tamošnjih zaposlenika imaju i prilično očit dodatni zadatak zabaviti i zainteresirati goste, tako da vas na recepciji dočeka ljubazni robotski velociraptor, no bez sumnje s razlogom privlači pozornost jer je dokaz napredovanja tehnologije autonomne robotike i umjetne inteligencije koja obavlja osnovne usluge u ugostiteljstvu.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *