Skip to main content
airbnb-superhost-croatiabooking

Postani Airbnb Superheroj

Povećajte količinu rezervacija optimizacijskim trikovima

Postavili ste oglas za Vaš apartman na Airbnb i prepustili sve “u ruke sudbini”? U konkurenciji od preko 1,000,000 oglasa diljem svijeta taj se pristup neće pretjerano isplatiti. Ako se želite pojaviti na vrhu rezultata Airbnb tražilice potrebna Vam je kombinacija kreativnosti i strategije. Popisali smo najbolje i najisplativije tehnike kojima možete potaknuti “sudbinu da vam se nasmiješi”.

Iskoristite SEO trikove za svaki oglas

1. Idite ukorak s vremenom

Jedan od najlakših načina da pogurate Airbnb SEO je redovito ažuriranje kalendara popunjenosti jedinica za iznajmljivanje. Stvar je jasna, želite li popuniti slobodne datume morate ih staviti u ponudu. Ali nije caka samo u tome, naime, Airbnb ima specijalni algoritam kojim prati isključivo aktivnost na kalendarima, te nagrađuje domaćine koji ih često osvježavaju i redovito odgovaraju na upite prednošću pri pokazivanju rezultata na tražilici.

Imate li već popunjen i ažuran kalendar ne morate nepotrebno paničariti – dovoljno je “rezervirati” neki nasumični daleki datum pa ga odmah potom poništiti, algoritam bilježi i tu aktivnost.

“Domaćini koji svoje kalendare ažuriraju barem jednom mjesečno, povećavaju mogućnost bookinga za 70%.” – Airbnb

Ako osvježavanjem kalendara na mjesečnoj bazi povećavate vjerojatnost rezervacija i upita za čak 70%, zamislite koliko bi se to tek isplatilo raditi svaki dan. Ovakav pristup zahtijeva i više vremena i truda s Vaše strane, ali i donosi mnogo koristi. Uostalom, uvijek možete zaposliti pomoćnika, bilo stvarnog bilo virtualnog, postoji već razni programi i kompanije koje isključivo to rade.

2. Sve ima svoju cijenu

Kada prvi put prijavljujete oglas Airbnb će automatski obaviti procjenu vrijednosti na temelju karakteristika Vašeg smještaja, sadržaja i lokacije. A želite li cijenu izračunati sami potražite kalkulator za vrijednost nekretnine u Airbnb-ovim alatima.

Nije dovoljno samo odrediti cijenu i postaviti oglas, morate ostati konkurentni u odnosu na slične ponude na Vašem području. Početnicima se predlaže da ponude nižu cijenu dok pozitivnim kritikama te brzim i redovitim reagiranjem na upite postupno ne povećaju popularnost svog profila, no i veterani bi se trebali stalno truditi imati konkurenciju na oku. Za to također postoje Airbnb-ovi interni alati, koji olakšavaju manevriranje svim ovim podacima, kao i već spomenuti vanjski softveri za optimizaciju vrijednosti ponude, poput BeyondPricing ili PriceLabsCo.

3. Možda netko želi doć baš na jednu noć

Jedan od načina kako osigurati što više pregleda Vašeg oglasa je postaviti opciju za minimalan broj noćenja – na 1. Cilj je zapravo pokazati fleksibilnost Vaše ponude. Što više čimbenika oglas ispunjava, češće će se pojavljivati u rezultatima tražilice.

4. Fino i friško… oglašavanje

Ovdje se također radi o pokazivanju fleksibilnosti ponude – u nazivu i opisu Vašeg oglasa. Zamislite koje bi ključne riječi Vaši ciljani gosti mogli koristiti u pretrazi pa ih uvrstite u naziv ili detalje opisa. To mogu biti bilo kakvi termini vezani za Vaš grad ili mjesto, prirodne ljepote, turističke atrakcije, lokalni festivali i kulturne znamenitosti. Što se više ključnih riječi poklapa sa Vašim oglasom, bit će bolje rangiran među rezultatima pretrage.

5. Pokloni svoj mi foto…

Laže tko kaže da ništa nije besplatno, neke stvari jesu. Airbnb nudi besplatno profesionalno fotografiranje u pojedinim gradovima, za oglase koji ispunjavaju određene kriterije. Ako ih ispunjavate obavezno se prijavite. Lijepe i kvalitetne fotografije same po sebi povećavaju količinu bookinga, a još ako Airbnb tome pridoda svoj blistavi žig autentičnosti, automatski ste unaprijedili SEO Vašeg oglasa. Nemate što izgubiti.

6. Instantno uključite Instant Book

Premda nije baš popularna među Airbnb domaćinima, Instant Book opcija je još jedan način pokazivanja fleksibilnosti ponude i ispunjavanja više kriterija u pretragama. Omogućite li gostima da bukiraju vaš Airbnb bez prethodnog odobrenja, otvorili ste vrata jednom potpuno novom tržištu – putnicima koji imaju strogo određen vremenski raspored. Neki od njih čak isključivo traže oglase koji imaju uključenu Instant Book ponudu. I možete se preopreznim domaćinima lijepo nasmijati u brk.

Iskoristite SEO trikove u Vašem profilu

1. Dobar glas za Vaš oglas

Najjednostavniji način optimiziranja Airbnb SEO Vašeg oglasa uobičajenim putem su recenzije, naročito pozitivne. Dobre ocjene su temelj svih najpopularnijih oglasa jer su potencijalnim gostima garancija sigurnosti, što će i Vama gotovo sigurno garantirati više rezervacija i bolju poziciju među rezultatima pretrage. Iako ih ne možete pisati sami, možete malo pogurati druge da to učine. Primjerice, ocijeniti svakog gosta pri odlasku i zamoliti ih da Vam uzvrate. Reference također djeluju kao garancija autentičnosti, pa se sjetite zamoliti ljude da Vam pomognu i oko toga.

2. Molim jedan veliki profil, sa svim prilozima

Jednako kao i recenzije, tako i popunjen profil izgrađuje Vašu reputaciju pouzdanog Airbnb domaćina. Za ovo će Vas nagraditi i sam Airbnb. Što ste aktivniji (i što se ozbiljnije prihvatite čitavog procesa prijave), to u njihovim očima zavrijeđujete bolji položaj među rezultatima, pa će tako i biti.

Pobrinite se detaljno ispuniti ama baš svaku rubriku u oglasu i Vašem Airbnb profilu. Time zapravo dokazujete svoju odgovornost i spremnost da primite goste. Stoga se temeljito prihvatite posla, i zapamtite – ništa nas ne smije iznenaditi!

3. Superdomaćin… s karamelom

Uh kakva bi slatka nagrada bila ova potvrda vrijednosti koju dodjeljuje Airbnb… Zaradite li taj elitni status, time ste dobili VIP propusnicu, odaje Vam se priznanje i dodjeluje povlašteni tretman.

Da bi dobili laskavu titulu Airbnb Superdomaćina morate pokazati sljedeće:

  • iskustvo – ostvariti barem 10 boravaka u protekloj godini,
  • visok postotak odaziva – održati ga iznad 90% redovitošću i brzinom,
  • recenzije od 5 zvjezdica – skupiti najmanje 80% ocjena izvrstan,
  • predanost – nikad otkazati potvrđen booking, osim u slučaju ‘više sile’.

Izvukli smo iz rukava par SEO aduta i za Vas

1. Reagirajte brzinom munje

Brza reakcija na upite gostiju je jako bitna za Airbnb, baš kao i redovito ažuriranje tablice rezervacija, ako ne i više. Jer pokažete li brzinu i odgovornost u komunikaciji, Airbnb uzvraća čuvanjem Vaše teško zarađene pozicije na svojoj tražilici. Možda niste znali, ali osim što nagrađuje aktivne domaćine, Airbnb također i kažnjava lijenost.

Zato pripazite, ako unaprijed znate da nećete moći redovito reagirati na upite, obratite se nekom od već spomenutih vanjskih servisa koji to rade umjesto Vas ili nađite asistenta.

2. Ne otkazujte rezervacije ni po cijenu života

Točno tako, uvijek ispoštujte sve rezervacije i ponude s Vaše strane.

3. Vrijeme je na Vašoj strani

Redovito se ulogiravajte na svoj profil. Ovo je još jedna aktivnost kojom Vas Airbnb-ov algoritam procjenjuje kao domaćina. Bilježi se koliko vremena provodite na stranici i adekvatno nagrađuje, što će se u konačnici itekako isplatiti. Zato si na vrijeme stvorite ovu naviku.

4. Pričaj mi o ljubavi

Sve će tražilice, pa tako i Airbnb, ozbiljnije shvatiti nešto s čim se često susreću. Pričajte o sebi, promovirajte se kao domaćin na društvenim mrežama i stavite poveznice na svoj Airbnb profil. Za početak pomaže svaki “tweet”, “like” ili “+1 follower” bilo Vaš ili Vaših prijatelja. Otiđite korak dalje pa probajte složiti kakav zanimljiv post ili potaknuti raspravu. Svako spominjanje i šeranje čine čuda za Vašu poziciju među rezultatima pretraživanja, kako na Airbnb-u tako i kod vanjskih tražilica.

Trikove smo otkrili, sad je na Vama da ih koristite “svakog dana u svakom pogledu…”

Mnogo je detalja na koje bi trebali pripaziti prilikom oglašavanja na Airbnb-u, možda i previše za početnike. Prihvatite svaki dan kao novi početak i uzmite u obzir da Vaš Airbnb status obično reflektira aktivnost unutar zadnjih 30 dana, pa ako ste možda imali loš mjesec… krenite iznova. Usvojite naše savjete u skladu sa svojim mogućnostima, i vjerujte u sebe. Najvažnije je da se ponosite svakim napretkom koji postignete u izgradnji Vaše Airbnb reputacije i da Vam gosti s veseljem dolaze a zadovoljni odlaze.