Skip to main content
facebook marketing. Vodič za postavljanje oglasa

Facebook oglašavanje: vodič za postavljanje oglasa

Jedna od trenutno najpopularnijih društvenih mreža je Facebook sa preko dvije milijarde korisnika. Na Facebook-u postoji više od 80 milijuna poslovnih stranica, a čak 23 milijuna se oglašava putem ove mreže.

Facebook oglašavanje pruža velike mogućnosti kada je u pitanju ciljanje populacije na osnovu interesa, geografskih, demografskih i drugih pokazatelja. Još bitnije, jedna je od rijetkih društvenih mreža koju jednako koristi mlađa i starija populacija, što je odličan razlog da pokrenete poslovnu stranicu na ovoj mreži. Također, postavljanje oglasa na ovoj društvenoj mreži je jednostavno, a svaki element kampanje je prilagodljiv različitim marketinškim potrebama.

Business Manager Account

Da biste započeli oglasnu kampanju na Facebook-u, potrebno je da imati poslovnu stranicu, kao i da kreirate Facebook poslovni račun za oglašavanje. Kreacijom Business Manager account-a (Upravljanje poslovnim računom ili Voditelj poslovanja) imate mogućnost upravljanja Facebook stranicama i računima za oglašavanje. 
Kreiranje Business Manager account-a možete započeti klikom na ikonicu Create Account ili Kreiraj račun na linku https://business.facebook.com/overview Otvaranje računa je vrlo jednostavno. Sve što je potrebno je da unesete osnovne podatke, kao što su naziv stranice/organizacije i email adresa. Kada ste kreirali Business Manager account, slijedeći korak je dodavanje poslovne Facebook stranice koju želite oglašavati.

Facebook Page/Stranica

Pod tabom Settings ili Postavke birate opciju Pages (Stranice), te birate Add New Pages (Dodaj novu stranicu/e) i jednu od slijedeće tri opcije ovisno od toga što vam je potrebno: Add a Page (Dodaj stranicu), Request Access to a Page (Zatraži pristup stranici) ili Create a New Page (Kreiraj novu stranicu).

Facebook advertising account
Kada ste kreirali Business Manager account i dodali stranicu, slijedeći korak je izrada računa za oglas ili Ad Account-a. U Business Manager account-u birate tab Settings (Postavke), a zatim Ad Account Settings. U ovom prozoru unosite osnovne informacije: naziv organizacije, adresa i slično. Nakon toga unosite osnovne informacije vezane za metodu i način plaćanja izborom taba Add Payment method, zatim sačuvate unesene informacije.

U prozoru Billing & Payment Methods (Postavke plaćanja) možete odrediti budžet, a kao metodu plaćanja možete odabrati kreditnu ili debitnu karticu, kao i PayPal račun. Treba napomenuti da ovdje imate mogućnost dodavanja i drugih korisnika koji će raditi na ovom računu u različitim svojstvima kao administarori, analitičari ili oglašivači. 
Svi koraci su neophodni da biste mogli kreirati oglas vidljiv vašoj publici i pratiteljima na Facebook-u.

Kako kreirati Facebook oglas?

Da biste započeli kampanju, u Business Manager account-u birate tab Ads Manager, a zatim birate Create Ad (Kreiraj oglas). U ovom dijelu odlučujete o najvažnijem, to jest o cilju oglašavanja. Ciljevi oglašavanja (Objectives) mogu biti različiti:

Awareness (svijest o brendu) – poticanje interesovanja za brend koji oglašavate, gdje birate između dvije opcije:
Brand awareness (podizanje svijesti o brendu) i
Reach – maksimalan doseg oglasa kako bi se prikazao što većem broju korisnika;
Consideration (razmatranje brenda) – poticanje na razmatranje Vašeg brenda kao poslovnog partnera, gdje birate između šest opcije:
Traffic – povećanje posjeta Facebook stranici ili web-stranici,
Engagement – angažovanje korisnika na komentarisanje, podjelu i likes oglasa,
App installs – poticanje korisnika na instaliranje aplikacija,
Video views – promovisanje video snimaka novog proizvoda,
Lead generation – prikupljanje informacija o korisnicima zainteresovanim za Vaš brend,
Messages – poticanje korisnika na razgovor sa organizacijom;
Conversions (konverzije) – potiču zainteresirane na kupovinu proizvoda kog oglašavate, gdje birate između ove tri opcije:
Conversions – poticanje na kupovinu proizvoda,
Catalog sales – ovakvi oglasi direktno pokazuju proizvode iz kataloga, i
Store visits – promocija lokalnih radnji u blizini kupaca.
Cilj oglašavanja odabirete na osnovu trenutnih potreba Vaše organizacije ili brenda. Naredni korak je imenovanje same kampanje i zatim birate Continue (Nastavi).

Publika i izgled oglasa
U narednom prozoru birate publiku i izgled oglasa. Unosite podatke vezane za kreaciju novog seta oglasa u dijelu Create New Ad Set:

Ad Set Name – naziv seta oglasa,
Page – izbor stranice koju oglašavate,
Audience – birate korisnike kojima će se prikazati oglas koji kreirate, gdje možete izabrati: lokaciju, godine, spol, jezik, interese i slično,
Placement – birate uređaje na kojima će se oglas prikazivati (mobiteli, tableti, desktopi), kao i da li će se samo prikazivati na Facebooku ili i na Instagramu,
Budget & Schedule – određujete visinu budžeta koji planirate potrošiti i određujete datum početka i trajanje kampanje, te birate Continue i u narednom prozoru birate
Format – birate između Carousel (par slika ili video snimaka), Single image (samo slika), Single Video (samo video), Slideshow (video sačinjen od 10-ak slika), te Canvas (kombinacija slika i video) – ovdje odabirete slike ili video koji će se prikazivati putem oglasa (ovdje trebate obratiti pažnju na vodilje kojima su određene dimenzije i format dokumenta/slike, a možete ih pogledati na ovom linku).
Text – dodajete tekst oglasa (limit je 125 karaktera), zatim birate Confirm (Potvrdi) čime ste kreirali svoj oglas.
Facebook oglašavanje je veoma jednostavno u smislu postavljanja samog oglasa, ali je istovremeno kompleksno u smislu da trebate iskustvo kako biste odabrali pravi cilj oglašavanja, pravu publiku i slično, odnosno kako ne biste bespotrebno trošili novac i ulagali na nešto što nema šansu da povrati uložena sredstva.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *